با دوربینهای جدید سونی A7c R , A7c II آشنا شوید

کامران مرادی
30 آگوست, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دیشب سونی بطور غافلگیر کننده ای از دو دوربین جدید خود با نامهای A7c ii , A7c R و همچنین از لنز زوم اید جدید خود Sony 16-35mm F/2.8 II رونمایی کرد

سونی بار دیگر تصمیم گرفته است قابلیت‌هایی که تنها در دوربین‌های پرچم‌دار یافت می‌شد را به دوربین‌های ارزانتر خود اضافه کند.

غول ژاپنی دو دوربین جدید به‌ نام‌های Sony A7C II و Sony A7C R رونمایی کرده است که محصولاتی بدون آینه و کامپکت هستند و شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و اصلی‌ترین تفاوت بین آن‌ها به وضوح حسگر برمی‌گردد که مدل گرانتر به حسگر ۶۱ مگاپیکسلی مجهز است.

 این دوربین‌ها مدل جدید دوربین A7C محسوب می‌شوند که در سال ۲۰۲۰ با استقبال چشمگیری مواجه شد.

قابلیتهای  A7C II باعث می‌شود که این دوربین ۴۰۰ دلار گران‌تر از نسل اول باشد که در نوع خود بسیار تعجب‌ برانگیز است. سونی معمولاً پس از رونمایی دوربین‌های جدید، مدل‌های قدیمی‌تر را همچنان تولید و عرضه میکند. بنابراین، اگر حس کردید A7C II بیش‌ از‌حد گران‌ قیمت است، احتمالاً همچنان امکان خرید A7C برایتان فراهم خواهد بود.

 

دوربین ۳۳ مگاپیکسلی A7C II به‌غیر از تفاوتی کوچک در لوگو، کاملاً مشابه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی A7C R است.

این دو دوربین تفاوت دیگری نیز دارند: مدل A7C R به یک گریپ اضافه مجهز است که به‌‌ صورت رایگان دردسترس خریداران قرار می‌گیرد ولی خرید گریپ برای A7C II حدود ۱۶۰ دلار هزینه روی دست کاربر می‌گذارد.

دوربینهای جدید سونی پردازنده مشابهی دارند و وزن و ابعادشان نیز یکسان است و از تراشه‌ ویژه‌ هوش مصنوعی بهره می‌گیرند که پیش‌تر در Sony A7R V دیده بودیم. تراشه‌ مذکور باعث می‌شود تا دوربین‌های جدید سونی به بهترین سیستم فوکوس خودکار تشخیص سوژه مجهز باشند.

دوربین A7C R از همان حسگر پروضوح A7R V استفاده می‌کند و دوربین A7C II نیز به حسگر دوربین A7 IV مجهز شده. درواقع  Sony A7C II و Sony A7C R همان نسخه‌ کوچکتر A7R V و A7 IV هستند، با این تفاوت که از فوکوس خودکار قوی تری استفاده می‌کند. دوربین‌های جدید با وجود کاهش ابعاد، از همان باتری FZ100 sony بهره می‌گیرند که در مدل‌های بزرگ‌تر استفاده شده است.

از تغییرات دیگر این دو دوربین نسبت به نسخه قبلی اضافه‌شدن دکمه‌ چرخان جدیدی برای حالت Slow and Quick می‌باشد. به علاوه دکمه‌ چرخانی که زیر انگشت شست قرار می‌گیرد که امکان شخصی‌سازی را به کابر میدهد.

یکی از ضعف‌های مهم دو دوربین جدید سونی، محدودبودن تعداد کارت حافظه به یک درگاه است. این ضعف را در دوربین‌های قبلی سونی نیز دیده بودیم. فراموش نکنید Sony A7C II و Sony A7C R در وهله‌ی اول برای عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای تولید نشده‌اند؛ اما قطعاً نبود دو درگاه کارت حافظه، افراد حرفه‌ای علاقه‌مند به محصولات کامپکت را ناامید می‌کند.

قیمت دوربین عکاسی A7C II برابربا ۲٬۱۹۹٫۹۹ دلار است و قیمت دوربین سونی A7C R از ۲٬۹۹۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود. سونی می‌خواهد دوربین‌های جدیدش را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) به‌ همراه یک لنز زوم Sony FE 16–35mm f/2.8 II عرضه کند. قیمت لنز نیز ۲٬۹۹۹٫۹۹ دلار است که بنظر قیمت بالایی برای یک لنز واید زوم میباشد.

آیا بنظر شما سونی میتونه با این قیمتها فروش خوبی رو برای این سه محصول جدیدش تجربه کنه؟؟

با دید دوم همراه باشید…

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.