دوربین مشابه DJI Osmo ؛ پتنت جدید کانن

مجتبی سهرابی
3 ژانویه, 2021
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

پتنت جدیدی که از کانن به ثبت رسیده ، دوربین دستی است که طراحی آن یادآور ترکیبی از DJI Osmo ( که اکنون OM نامیده می‌شود) به همراه لنز RF و لولای چرخان است. در واقع این لولا، جابه‌جایی بین نماهای جلو و سلفی را در حالت چرخش آسان میکند.

با توجه به توضیحات گفته شده در مورد پتنت کانن، طراحی این دوربین دستی به صورتی است که لنز آن قابل چرخش باشد. این محصول از بدنه‌ی اصلی، قسمت متحرک، واحد لنز، واحد لولا و نمایشگر تشکیل شده است.

کانن می گوید این محصول، نیاز دوربین‌های تصویربرداری به ضبط در موقعیت‌ها و زوایای مختلف را برآورده می‌کند. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است، یک لنز RF که به دستگاه متصل است، قابلیت چرخیدن به بالا یا پایین دارد و می‌تواند کاملا به سمت عقب برگردد تا روبه‌روی عکاس قرار گیرد.

در توضیحاتی از این پتنت به امکان چرخش نمایشگر با توجه به جهت لنز اشاره شده است؛ در حالی که متحرک ساختن و تغییر زاویه به صورت دستی در این نوع دوربین‌ها ، کار دشواری نیست. اما تلاش کانن این است که تغییر زاویه و چرخش را به وسیله‌ی موتورهایی خاص امکان پذیر کند. هرچند که قابلیت چرخاندن کامل لنز به سمت عقب، به وضوح یکی از نقاط مثبت و مهم آن خواهد بود و در فروش آن تاثیر خوبی خواهد داشت.

هم‌چنین در این توضیحات هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی گیمبال در طراحی نشده و اگر اینطور باشد، تاکنون چنین اتفاقی برای کانن نیفتاده است. گیمبال‌هایی که DJI برای پهبادهای خود تولید کرده، یکی از موفقیت‌آمیز ترین فناوری‌های این شرکت است. بدون گیمبال، کانن کاملا به حسگر و سیستم لرزشگیر اپتیکال متکی خواهد بود.

اگرچه برخی شرکت‌ها توانسته اند نتیجه‌ی خوبی به کمک این حسگر و سیستم لرزشگیر اپتیکال ارئه دهند، اما به نظر می‌رسد کمتر از یک گیمبال قابلیت تصویربرداری در شرایط مختلف را دارند.

کانن پنج پتنت جداگانه را ثبت کرده که به این طرح اشاره میکند؛ طبق گفته‌ی canonnews ، این تعداد رقم غیرمنتظره‌ای است. با این حال این طرح حتی اگر به یک محصول نهایی برای کابران تبدیل نشود، می‌دانیم که کانن توجه ویژه‌ای به این طرح دارد.

منبع: PetaPixel

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.